شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
تببین و ترویج تفکر خلاقانه در صنعت چاپ از ویژگی‌های بیژن درویش بود

سعید کلاری درباره مرحوم بیژن درویش، استاد پیشکسوت نشر نوشت: «کم کردن فاصله سطح تکنولوژی صنعت چاپ کشور با صنعت چاپ جهان از بود؛ تبیین و ترویج تفکری خلاقانه و نگاهی نو و پیشرو که ایشان در ذهن شاگردان و بدنه صنعت چاپ شکل دادند، ازجمله عوامل حرکت پر شتاب و رو به جلوی این صنعت در مسیر پیشرفت طی سه دهه اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سعید کلاری مدیر چاپخانه ناب نقش و فرزند زنده‌یاد محمد کلاری:
« هوای روی تو دارم نمی‌گذارندم
مگر به کوی تو؛ این ابرها ببارندم
مرا که مست توام این خمار خواهد کشت
نگاه کن که به دست که می سپارندم
مگر در این شب دیر انتظار عاشق کش
به وعده های وصال تو زنده دارندم
غمم نمی‌خورد ایام و جای رنجش نیست
هزار شکر که بی غم نمی‌گذارندم...
 
زنده یاد بیژن درویش از مفاخر صنعت چاپ  و استادی یگانه در امر آموزش فنون چاپ به شمار می‌آیند که طی مدتی طولانی و قریب به ۶۰ سال پرچمدار این امر مهم در کشور بودند.
 
شالوده و بنیان تدریس آکادمیک فن چاپ، به لطف زحمات مستمر ایشان پایه‌ریزی شد و تالیفات کتب تخصصی توسط ایشان اساس آموزش دیگر اساتید و شاگردان قرار گرفت.
 
این چهره درخشان صنعت چاپ با تربیت شاگردان بی‌شماری، منشاء تغییرات و تحولات مثبت و بنیادینی  شدند، شاگردانی که بعضا از نام‌آوران و مفاخر این صنعت شدند و ثمرات آن زحمات و کوشش‌ها تا سال‌های سال، چونان میوه شیرینی کام صنعت چاپ را شیرین خواهد کرد.
 
از دیگر خدمات این چهره بی بدیل، کم کردن فاصله سطح تکنولوژی صنعت چاپ کشور با  صنعت چاپ جهان بود؛ تبیین و ترویج تفکری خلاقانه و نگاهی نو و پیشرو که ایشان در ذهن شاگردان و بدنه صنعت چاپ شکل دادند از جمله عوامل حرکت پر شتاب و رو به جلوی این صنعت در مسیر پیشرفت طی سه دهه اخیر بود.
 
بنده این افتخار را داشتم که در کسوت شاگرد در محضر ایشان از دامن پر مهرشان خوشه چینی کنم و از نزدیک شاهد تلاش‌ها و زحمات مجددانه ایشان باشم. بی شک نام بلند آوازه ایشان در تاریخ ماندگار و بر تارک این صنعت تا ابد خواهد درخشید و یاد ایشان در ذهن و قلب ما جاودانه خواهد بود.
روحشان شاد
یادشان گرامی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط